يكي از اشكالات مشاهده شده در گوشيهاي اپل، مشكل صداي اين دستگاهها است كه البته چندان هم رايج و متداول نيست. در صورت بروز اين اشكال، كاربر در حين تماس، قادر به شنيدن صداي مخاطب خود نخواهد بود و بدين ترتيب، دستگاه در برقراري ارتباط، ناموفق عمل خواهد كرد. خوشبختانه مشكل صداي گوشي اپل در قياس با ساير اشكالات مرتبط با اين دستگاه، چندان جدي نيست و در غالب موارد با اندك دستكاري و تعميرات سختافزاري يا نرم افزاري مرتفع ميگردد. البته به شرط آنكه در تعمير خرابي، تأخيري صورت نگيرد. به ويژه اگر اشكال پيش آمده به دليل نفود آب يا مايعات باشد.
در اين مقاله برآنيم تا با درنظر داشتن اين اشكال، برخي راهكارهاي موجود جهت رفع آن را با شما كاربران گرامي به اشتراك بگذاريم. پيش از پرداختن به راهكارهاي مذكور، بايد به اين نكته توجه داشت كه موارد ذكر شده در اين داكيومنت مرتبط با گوشي iPhone 6 و iPhone 6 Plus است. بنابراين در صورتي كه دستگاه شما مدلي غير از اين دو باشد، ممكن است توضيحات داده شده مناسبتي با گوشي اپل شما نداشته باشند.
تعمير مشكل صداي گوشي اپل
خوشبختانه مشكل صداي گوشي اپل اختلالي به عملكرد دستگاه –از نطر امكان برقراري تماس- وارد نميكند. به عبارتي ديگر عليرغم وجود چنين اشكالي در دستگاه، كاربران قادر خواهند بود تا تماسها را به درستي و همانند قبل دريافت كنند. اما مشكلي كه در اين ميان وجود خواهد داشت آن است كه در اين هنگام هيچ صدايي از طرف مخاطب براي كاربر به گوش نميرسد يا اينكه صداي شنيده شده بسيار پايين خواهد بود. (حتي زماني كه ولوم صدا تا حد ممكن بالا باشد). توصيه ميشود در صورت مواجهه با چنين اشكالي از راهكارهاي ارائه شده در بخش زير جهت تعمير مشكل صداي گوشي اپل بهره ببريد. در صورت استفاده از اين روشها و تداوم اشكال پيش آمده ميتوانيد به مركز تعمير گوشي اپل مراجعه كرده و سرويسهاي تخصصي مورد نياز را دريافت نماييد.
دكمه ولوم صدا:
روش پيشنهادي نخست آن است كه دكمه ولوم بالاي صدا را فشار دهيد و در زماني كه پيامي مربوط به صدا روي صفحه نمايش پديدار مي شود، دقت كنيد كه صدا روي حالت هدفون نباشد.
تميزي هدفون:
مطمئن گرديد كه در پورت هدفون گوشي شما چيزي وارد شده نشده است. براي تست اين موضوع ميتوانيد يك هدفون را به گوشي موبايلتان متصل و سپس اتصال آن را قطع كنيد و دوباره امتحان كنيد.
كاور نبودن گوشي:
از كاور نشدن اسپيكر و هدفون گوشيتان مطمئن گرديد. چرا كه ممكن است اين دو بخش از دستگاه، به دليل انباشت گرد و غبار، محافظ صفحه نمايش، قاب گوشي و مواردي از اين دست كاور گردند. براي اطمينان از تميز بودن ميكروفون گوشي اپل خود، از يك قلم مو استفاده كنيد و گردوغبار انباشته شده در آن را پاك نماييد. در ارتباط با اسپيكر نيز ميتوانيد ضربه آرامي به اين بخش از دستگاه وارد نماييد تا اگر چيزي راه آن را مسدود كرده است خارج شود.
قطع كردن اتصال بلوتوث:
از قطع بودن اتصال بلوتوث گوشيتان مطمئن گرديد. به علاوه از اين مسئله نيز مطمئن گرديد كه گوشيتان از طريق بلوتوث به ماشين يا ديگر وسايل صوتي متصل نباشد. اگر قبلا از طريق بلوتوث به يك دستگاه صوتي متصل شده ايد، گوشي موبايلتان را يك بار ديگر به آن متصل كنيد و سپس اتصال را قطع كنيد. سپس امتحان كنيد و ببينيد در اين دو حالت صداي اسپيكر تفاوتي كرده است يا خير.
لغو كردن حالت اختلال صدا يا همان (Noise Cancelation):
غيرفعال كردن حالت (Noise Cancelation) نيز گاه در رفع مشكل صداي گوشي اپل موثر بوده است. براي غيرفعال كردن اين بخش كافي است تابنابراين به پس از ورود به تنظيمات گوشي، به بخش General رفته، وارد Accessibility شويد و گزينه Noise Cancelation را غير فعال كنيد.
تعمير سخت افزاري:
در صورتي كه مشكل صداي گوشي اپل با اين روشها حل نشد، احتمالاً اسپيكر گوشي موبايلتان به دليل آسيب، نيازمند تعميرات سخت افزاري است. براي بررسي دستگاه و اطمينان از اين موضوع ميتوانيد به مركز تعمير گوشي اپل مراجعه كرده و دستگاه خود را به كارشناسان بسپاريد.
حالت اسپيكر:
براي اطمينان از عدم خرابي اسپيكر، گوشي خود را در حين تماس، بر روي حالت اسپيكر قرار دهيد و ببينيد كه مشكل رفع مي شود يا خير.
رياستارت گوشي:
در صورت استفاده از يكي از روشهاي درج شده در اين بخش جهت رفع مشكل صداي گوشي اپل، دكمه قفل و هوم گوشي موبايلتان را براي 10 ثانيه بگيريد و نگه داريد تا گوشي رياستارت شود.
- ۹۳ بازديد
- ۰ نظر